Skip to content
AGGB-Catalog
  • Your Account
  • Log Out
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Français
    • Español
    • Português
    • polski
Advanced Search History New Items Search Tips
  • Search
  • "Stolz, ein Deutscher zu sein...
  • Cite this
  • Email this
  • Print
  • Export Record
    • Export to RefWorks
    • Export to EndNoteWeb
    • Export to EndNote
  • Add to Favorites
  • Permanent link
"Stolz, ein Deutscher zu sein ..." : nationales Selbstverständnis in Schulaufsätzen 1914 - 1945

"Stolz, ein Deutscher zu sein ..." : nationales Selbstverständnis in Schulaufsätzen 1914 - 1945 / Joachim S. Hohmann ; Hermann Langer.

Saved in:
Bibliographic Details
Other Authors:Hohmann, Joachim S.
Langer, Hermann
Format: Book
Language:German
Published:Frankfurt am Main [u.a.] : Lang, 1995.
Series:Beiträge zur Geschichte des Deutschunterrichts 21
Subjects:
Geschichte 1900-2000
Geschichte 1914-1945
Duits
Nationale identiteit
Opstellen
Deutsch
Geschichte
Nationalbewusstsein
Children's writings, German
Education and state > Germany > History > 20th century
German philology > Study and teaching > Germany > History > 20th century
Nationalism in literature
Schüler
Nationalismus
Aufsatz
Deutschunterricht
Deutschland
Anthologie
Quelle
  • Holdings
  • Details
  • Holdings at Other Libraries
Library Call Number
Center for Research on Antisemitism, Technical University (Berlin) GB2912 29
Center for Research on Antisemitism, Technical University (Berlin) D 0.2161 HOH

Similar Items

  • "Stolz, ein Deutscher zu sein ..." : nationales Selbstverständnis in Schulaufsätzen 1914 - 1945
    Published: (1995)
  • Deutschunterricht zwischen Reform und Modernismus : Blicke auf die Zeit 1968 bis heute
    Published: (1994)
  • Deutschunterricht zwischen Bildungsnot und Bildungskrise : Rückblicke auf die Zeit 1945/46 bis 1968
    Published: (1992)
  • Rahmenrichtlinien Deutsch : Protokoll der Veranstaltung
    Published: (1974)
  • Germany : its representation in textbooks for teaching German in Great Britain
    Published: (1993)
gefördert von
  • Contact
  • Imprint
  • Privacy
  • AGGB-Homepage
Loading...