Skip to content
AGGB-Catalog
  • Your Account
  • Log Out
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Français
    • Español
    • Português
    • polski
Advanced Search History New Items Search Tips
  • Memory practices in the classr...
  • Cite this
  • Email this
  • Print
  • Export Record
    • Export to RefWorks
    • Export to EndNoteWeb
    • Export to EndNote
  • Add to Favorites
  • Permanent link
Memory practices in the classroom : on reproducing, destabilizing and interrupting majority memories

Memory practices in the classroom : on reproducing, destabilizing and interrupting majority memories / Ahlrichs, Johanna

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Journal of educational media, memory, and society 7(2015)2, S. 89-109
Main Authors:Ahlrichs, Johanna (Author)
Other Authors:Baier, Katharina (Author)
Christophe, Barbara (Author)
Macgilchrist, Felicitas (Author)
Mielke, Patrick (Author)
Richtera, Roman (Author)
Format: Article
Language:English
Published:2015
Subjects:
Ost-West-Konflikt
Geschichte
Schule
Geschichtsbuch
  • Holdings
  • Details
  • Context
Library
Joseph Wulf Library - House of the Wannsee Conference (Berlin)

Similar Items

  • Das Israelbild in aktuellen deutschen Schulgeschichtsbüchern
    by: Kenkmann, Alfons
    Published: (2015)
  • Die Darstellung des Vichy-Regimes in aktuellen französischen Geschichtsbüchern
    by: Schinkel, Etienne
    Published: (2012)
  • Täter, Opfer, vor allem aber Zuschauer : zur Darstellung der Reaktionen der deutschen Bevölkerung auf Judenverfolgung und Völkermord im Geschichtsschulbuch der Gegenwart
    by: Schinkel, Etienne
    Published: (2013)
  • La Shoah dans les manuels d'histoire allemands publiés depuis 1950 : des racines de l'antisémitisme jusqu'à la politique nazie d'exclusion et de Génocide
    by: Lécureur, Bertrand
    Published: (2010)
  • Holocaust: Ein Thema für den Deutschunterricht? : eine Lehrwerksanalyse
    by: Brod, Anna
    Published: (2013)
gefördert von
  • Contact
  • Imprint
  • Privacy
  • AGGB-Homepage
Loading...