Die Schaffung eines Marktes : Preispolitik, Wettbewerb und der Handel mit Fernsehgeräten in der BRD und den USA, 1945-1985 / Sebastian Teupe

Did markets function differently in West Germany and the United States? This study in economic sociology examines this question by focusing specifically on the market for TV sets. It shows that social contexts decidedly shape market behavior on the part of manufacturers, dealers, and consumers. The...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser:Teupe, Sebastian (VerfasserIn)
Körperschaften:De Gruyter Oldenbourg (Verlag)
Format: Buch
Sprache:Deutsch
Veröffentlicht:Berlin ; Boston : De Gruyter Oldenbourg, [2016]
© 2016
Schriftenreihe:Schriftenreihe zur Zeitschrift für Unternehmensgeschichte Band 29
Schlagworte:
Internet:Inhaltsverzeichnis
http://www.degruyter.com/search?f_0=isbnissn&q_0=9783110496291&searchTitles=true